نور

نور
اخبار روز رو اینجا ببینید

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 19444
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

                                       

«پسته به هویت ملی ایرانیان گره خورده است»!

بازتاب نارضایتی ها از افزایش قیمت پسته در ایران، گزارش ها از تهیه بزرگترین بستنی جهان در ایران، بررسی میزان تهدیدآمیز بودن برنامه هسته ای ایران در مقایسه با کره شمالی، تحلیل افزایش نرخ تورم در ایران و سفر وزیر خارجه کانادا به عراق با هدف مقابله با نفوذ ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 
 
به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به بازتاب برخی اخبار داخلی ایران اختصاص داده که عمدتاً در حوزه اجتماعی هستند. در این رابطه، سایت خبری «گلوب اند میل» با انتشار مطلبی به موضوع اعتراض های موجود در ایران به افزایش شدید قیمت پسته پرداخته است. این روزنامه در اهمیت پسته برای خانواده های ایرانی می نویسد این خوراکی به همان اندازه ای با هویت ملی ایرانیان ارتباط دارد که پای سیب برای آمریکایی ها و پنیر فتا برای یونانی ها مهم است. بر همین اساس، گلوب اند میل اشاره می کند که اخیراً کمپینی از سوی شماری از ایرانیان در سطح شبکه های اجتماعی به راه افتاده که مردم را به تحریم خرید پسته دعوت می کند. در این مطلب همچنین با تهیه گزارش میدانی از فروشندگان آجیل در ایران، به تأثیر افزایش قیمت پسته بر میزان خرید آن نیز پرداخته شده است. 
 
این گزارش که در اصل از سوی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تهیه شده، در برخی دیگر از مطبوعات، از جمله «واشنگتن پست» نیز بازتاب یافته است. 
 
 
موضوع تلاش یک شرکت لبنیاتی ایرانی برای رکوردشکنی در تولید بزرگترین بستنی جهان، خبر دیگری است که در شماری از مطبوعات بین المللی، از جمله «دیلی استار» لبنان بازتاب یافته است. این روزنامه می نویسد یک شرکت لبنیاتی ایرانی، در تلاش برای وارد کردن نام خود در کتاب جهانی رکوردهای گینس، از یک ظرف پنج تنی بستنی شکلاتی رونمایی کرده است. این روزنامه سپس با اشاره به مصاحبه خبرگزاری فرانسه با مدیر عامل شرکت لبنیاتی که این بستنی را تولید کرده، به بیان مختصات بیشتری از این بستنی پرداخته است. دیلی استار می نویسد رکورد قبلی در این زمینه در اختیار شرکت آمریکایی «بسکین رابینز» بوده که در سال 2005، یک بستنی وانیلی به وزن حدود 4 تن تولید کرده بود. 
 
 
اما از میان دیگر اخبار، نشریه «وال استریت ژورنال» با اشاره به تهدیدات اخیر کره شمالی علیه کره جنوبی و آمریکا، به بررسی این موضوع پرداخته که آیا برنامه هسته ای این کشور تهدیدآمیزتر است یا برنامه هسته ای ایران. این نشریه با مطرح کردن مجموعه ای از فاکتورها، به این موضوع اشاره می کند که کره شمالی بر خلاف ایران، اقدام به ساخت کلاهک هسته ای کرده و آزمایش هسته ای نیز انجام داده است. این کشور همچنین آزمایش موشک های برد بلند بالیستیک را انجام داده و توانایی استفاده از پلوتونیوم در بمب هسته ای را نیز داراست. این در حالی است که از همه فاکتورهایی که می تواند برای غرب تهدیدآمیز باشد، ایران تنها آزمایش های موشکی میان برد داشته و اقدام به غنی سازی اورانیوم کرده است. بر این اساس، برنامه هسته ای کره شمالی بسیار تهدیدآمیزتر از برنامه هسته ای ایران است. 
 
 
در خبری اقتصادی، سایت خبری «عربین بیزنس» به جدیدترین نرخ تورم اعلام شده در ایران پرداخته و مدعی شده افزایش نرخ تورم در ایران، به واسطه تحریم ها بوده است. این سایت می نویسد در اثر تحریم های اقتصادی بین المللی، نرخ تورم در ایران به بیش از 30 درصد افزایش یافته است. در این مطلب اشاره شده نرخ تورم در ایران در حالی در اواخر مارس (پایان سال شمسی) به 31.5 درصد رسیده که این نرخ در اواخر دسامبر 27.4 درصد و در مارس سال گذشته 26.4 درصد بوده است. به عقیده عربین بیزنس، افزایش مستمر تورم در ایران، از اواخر سال 2010 و پس از برداشته شدن یارانه های سوخت و مواد غذایی آغاز شد و پس از اعمال تحریم ها علیه ایران، شدت بیشتری پیدا کرد. 
 
 
در نهایت، «نشنال پست» کانادا از سفر سرزده «جان برد»، وزیر خارجه این کشور به عراق با هدف مقابله با نفوذ ایران در این کشور خبر داده است. به نوشته این روزنامه، برد در این سفر که بدون اعلام قبلی صورت گرفته، اقدام به افتتاح یک دفتر دیپلماتیک در این کشور کرده است. وی هدف خود از افتتاح این دفتر را تلاش برای مهار اثرات درگیری ها در سوریه و نیز مقابله با «تعقیب بی رحمانه هژمونی قومی و تمایلات هسته ای» از سوی ایران دانسته است. وی عراق را بازیگری کلیدی در منطقه خوانده و بر عزم دولت کانادا بر توسعه روابط با این کشور تأکید کرده است. برد در شرایطی به عراق سفر کرده که برای انجام دیدارهایی از چند کشور خاورمیانه ای به منطقه سفر کرده است.  
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, توسط ایمان
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :